Skip to main content

Basics of Interdisciplinary Case Management in Social and Health Care (5 cr)

Code: EKSKZ205-0K0S3

General information


Timing
01.01.2020 - 31.07.2020
Implementation has ended.
Number of ECTS credits allocated
5 cr
Local portion
5 cr
Mode of delivery
Contact learning
Unit
School of Health and Social Studies
Teachers
Tuija Ketola
Teppo Karapalo
Groups
EKS20KAPE
Asiakas- ja palveluohjauksen erikoistumiskoulutus
Course
EKSKZ205

Assessment criteria, satisfactory (1)

Käyttää soveltaen asiakas- ja palveluohjauksen teorioita ja tutkimustietoa.
Osoittaa tuntevansa sosiaali- ja terveysalan arvojen ja eettisten ohjeiden käytön asiakas- ja palve-luohjauksessa.
Näyttää tuntevansa sosiaaliturvaohjauksen, lainsäädännön ja palvelu-järjestelmän.
Tuntee hyvinvoinnin ja terveyden sekä sosiaalisten oikeuksien edistämi-sen keinoja asiakas- ja palveluohjauksessa ja käyttää niitä.
Näyttää osaavansa jäsentää palvelujen tuottamisen lähtökohtia ja arvioida palvelujen soveltuvuutta asiakkaiden tarpeisiin.

Number of ECTS credits allocated

5

Content

- Asiakas- ja palveluohjaus käsitteenä ja teoreettiset lähtökohdat
- Palveluohjausmallit sosiaali- ja terveysalan asiakastyössä: yleinen palveluohjaus, voi-mavarakeskeinen palveluohjaus ja intensiivinen palveluohjaus
- Asiakas- ja palveluohjaus eri asiakasryhmien kanssa tehtävässä työssä
- Sosiaali- ja terveysalan eettinen osaaminen asiakastyössä
- Asiakas- ja palveluohjausta määrittävä keskeinen lainsäädäntö
- Asiakas- ja palveluohjaus uudistuvissa sosiaali- ja terveydenhuollon palveluraken-teissa
- Asiakas- ja palveluohjaushankkeiden keskeiset tavoitteet, sisällöt, tulokset ja suosi-tukset

Objective

Erikoistuja
1. Osaa toimia sosiaali- ja terveysalan arvojen ja eettisten ohjeiden mukaan ja edistää hyvinvointia ja terveyttä sekä sosiaalisten oikeuksien toteutumista asiakas- ja palve-luohjauksessa
2. Osaa soveltaa asiakas- ja palveluohjauksen teoriaa ja tutkimustietoa työnsä suunnit-telussa, toteutuksessa ja arvioinnissa
3. Hallitsee sosiaaliturvaohjauksen, lainsäädännön ja palvelujärjestelmän edellytykset ja vaatimukset työssään
4. Osaa jäsentää palvelujen tuottamisen lähtökohdat ja arvioida palvelujen soveltuvuutta asiakkaan tarpeisiin

Go back to top of page