Skip to main content

Digitaaliset palvelut (5 op)

Toteutuksen tunnus: MTMW3000-3001

Toteutuksen perustiedot


Ilmoittautumisaika
03.08.2020 - 30.08.2020
Ilmoittautuminen toteutukselle on päättynyt.
Ajoitus
28.08.2020 - 30.12.2020
Toteutus on päättynyt.
Opintopistemäärä
5 op
Lähiosuus
0 op
Virtuaaliosuus
5 op
TKI-osuus
2 op
Toteutustapa
Etäopetus
Yksikkö
Liiketoimintayksikkö
Toimipiste
Pääkampus
Opetuskielet
suomi
Paikat
0 - 40
Koulutus
Bachelor's Degree Programme in Tourism Management (AMK)
Opettajat
Henna Siltanen
Ryhmät
ZJA20SMRD
Avoin amk, LIKE, Majoitus- ja ravitsemisalan esimiehen työkalut, korkeakouludiplomi
Opintojakso
MTMW3000

Oppimateriaalit

Oppimismateriaali (englanniksi)
Traynor, D. User experience design. Freiburg, Germany: Smashing Media GmbH.

Oppmisimateriaali (suomeksi)
Filenius, M. 2015. Digitaalinen asiakaskokemus: Menesty monikanavaisessa liiketoiminnassa. Jyväskylä: Docendo.

Tukimateriaali
Benckendorff, P., Xiang, Z. & Sheldon, P. J. 2019. Tourism information technology. Third Edition. Wallingford, UK ; Boston, Massachusetts: CABI.
Gerdt, B. & Eskelinen, S. 2018. Digiajan asiakaskokemus: Oppia kansainvälisiltä huipuilta. Helsinki: Alma Talent.

Arviointiasteikko

0-5

Harjoittelu- ja työelämäyhteistyö

Vierailevat asiantuntijaluennoitsijat (videoluennot), kehittämissuunnitelma palveluliiketoiminnan yritykselle

Virtuaaliosuus

5

Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus

Virtuaalinen opiskelu (135 tuntia)
Videoluennot 20h
Kehittämissuunnitelma 40 tuntia
Itsenäinen työskentely, oppimistehtävät 25h
Itsenäinen työskentely, lukumateriaali 50h

Opintojaksoon kuuluu kaksi vapaaehtoista teemapäivää:
Digitaaliset ratkaisut mara-alalla 27.-28.8.2020
Strateginen digimarkkinoinnin johtaminen 3.-4.12.2020

Arviointikriteerit, tyydyttävä (1)

Assessment is based on learning objectives and is both qualitative and quantitative. Assessment is implemented by students (self-assessment), peers, and the teacher. Unless otherwise defined in the curriculum, a course accepted as completed is assessed on the following five-step scale:

0 (Fail) You do not meet the minimum criteria set for the course.

1 (Sufficient) You can describe the impact of digitalization in tourism. You identify the value of digital services. You can explain how to develop digital services.

2 (Satisfactory) You describe the impact of digitalization in tourism. You explain the value of digital services.You illustrate and give examples how to develop digital services.

Arviointikriteerit, hyvä (3)

3 (Good) You explain the impact of digitalization in tourism. You distinguish the value of different digital services. You can evaluate digital services and produce a plan how to develop them.

4 (Very Good) You can analyze the impact of digitalization in tourism. You can compare the value of digital services for different customer segments. You create a concrete development plan for digital services based on evaluation.

TKI-osuus

2

Arviointikriteerit, kiitettävä (5)

5 (Excellent) You show critical thinking in analyzing the impact of digitalization in tourism. You analyze the value of digital services for different customer segments. You display creativeness in the evaluation process of digital services. You construct a concrete development plan based on evaluation.

Sisällön jaksotus

Kullakin opppimistehtävillä on suositeltu aikataulu opintojakson aikana.

Opetuskieli

fi

Opetusmenetelmät

Videoluennot, opintomateriaalin lukeminen, informaation etsintä, virtuaaliset keskustelut, haastattelu, kehittämissuunnitelman laatiminen, suullinen esitys, käyttöpäiväkirja

Aika ja paikka

Opintojaksoon kuuluu kaksi vapaaehtoista teemapäivää:
Digitaaliset ratkaisut mara-alalla 27.-28.8.2020
Strateginen digimarkkinoinnin johtaminen 3.-4.12.2020

Opintopistemäärä

5

Esitietovaatimukset

Basic knowledge about digitalization in tourism

Sisältö

The principal contents of this course are (1) Digital services and touchpoints along the customer journey, (2) Customer insight in the digital context, (3) The basics of user-centred design, (4) Digital customer experience, and (5) Analytical evaluation of existing digital services.

Tavoitteet

The object of the course
In this course you will gain important skills needed in the digitalizing tourism industry as a business manager.You will gain insight about digital trends and how to utilize these in the tourism industry. After completing this course, you will know how to develop digital services in order to mediate experiences both online and offline.

Course competences

The learning objectives of the course
You understand the impact of digitalization in tourism and the role of different digital services along the customer journey. You recognize the value of digital services for different customer segments. You have basic knowledge of the user-centred design and evaluation of digital services. You understand how to develop digital services.

Go back to top of page