Siirry suoraan sisältöön

Kannattava asiakkuus (3op)

Opintojakson tunnus: HBL20500

Opintojakson perustiedot


Laajuus
3 op
Opetuskieli
suomi

Osaamistavoitteet

Opiskelija osaa tehdä asiakaskannattavuuslaskelmia sekä niiden perusteella kannattavuuden parantamiseen vaikuttavia päätöksiä. Hän osaa hinnoitella tuotteen kannattavasti sekä laatia yrityksen budjetit.

Sisältö

Palvelutapahtuman, palveluketjun ja asiakassuhteen vaiheet, palvelun laatuun vaikuttavat kriittiset menestystekijät, palvelun laatu, erilaiset asiakkuudet ja asiakkuusstrategiat, kanavaintegraatio, kokonaisvaltainen asiakassuhdemarkkinointi, asiakkuudenhallintajärjestelmä (hankintaprosessi). Asiakaskannattavuuden hallinta, asiakaskannattavuuden parantaminen, kannattava hinnoittelu, kannattavan toiminnan suunnittelu.

Esitietovaatimukset

Opiskelija osaa valita päätöksentekotilanteeseen sopivan laskentamenetelmän ja osaa käyttää nykyaikaisia laskentavälineitä.

Arviointikriteerit, tyydyttävä (1)

Osallistumisaktiivisuus, yksilö-/ryhmäraportointitaidot, yksilö-/ryhmäesitystaidot, tiimityötaidot. Kirjallisessa kokeessa/harjoitustehtävissä/raporteissa aihealueen ja kurssikäsitteiden hallinta.

Siirry alkuun