Kannattava asiakkuus (3op)
Opintojakson tunnus: HBL20500
Opintojakson perustiedot
- Laajuus
- 3 op
- Opetuskieli
- suomi
Osaamistavoitteet
Opiskelija osaa tehdä asiakaskannattavuuslaskelmia sekä niiden perusteella kannattavuuden parantamiseen vaikuttavia päätöksiä. Hän osaa hinnoitella tuotteen kannattavasti sekä laatia yrityksen budjetit.
Sisältö
Palvelutapahtuman, palveluketjun ja asiakassuhteen vaiheet, palvelun laatuun vaikuttavat kriittiset menestystekijät, palvelun laatu, erilaiset asiakkuudet ja asiakkuusstrategiat, kanavaintegraatio, kokonaisvaltainen asiakassuhdemarkkinointi, asiakkuudenhallintajärjestelmä (hankintaprosessi). Asiakaskannattavuuden hallinta, asiakaskannattavuuden parantaminen, kannattava hinnoittelu, kannattavan toiminnan suunnittelu.
Esitietovaatimukset
Opiskelija osaa valita päätöksentekotilanteeseen sopivan laskentamenetelmän ja osaa käyttää nykyaikaisia laskentavälineitä.
Arviointikriteerit, tyydyttävä (1)
Osallistumisaktiivisuus, yksilö-/ryhmäraportointitaidot, yksilö-/ryhmäesitystaidot, tiimityötaidot. Kirjallisessa kokeessa/harjoitustehtävissä/raporteissa aihealueen ja kurssikäsitteiden hallinta.