Siirry suoraan sisältöön

Markkinoinnin perusteet (7op)

Opintojakson tunnus: HBM10100

Opintojakson perustiedot


Laajuus
7 op
Opetuskieli
suomi

Osaamistavoitteet

Opiskelija osaa arvioida markkinoinnin ympäristö-, kysyntä-, ja kilpailutekijät ja osaa tehdä päätöksiä markkinoinnin kilpailukeinojen ja markkinointisuunnitelman ongelmanratkaisuiksi. Opiskelija tietää markkinoinnin sääntelyn keskeisen sisällön ja ymmärtää sen tavoitteet ja tehtävät käytännön toiminnan ohjaajana. Opiskelija osallistuu Liiketalouden yksikön osaamiskeskittymän t&k-toimintaan opintojakson osaamistavoitteiden mukaisesti.

Sisältö

Trendit , taloudellinen kehitys, teknologinen kehitys, eettinen ympäristö, väestömuutokset, kulttuurimuutokset, kilpailun tuntemus, elämäntyylimuutokset, kuluttajakäyttäytyminen ja segmentointi
tuote ja palvelu, jakelu ja saatavuus, mainonta, SP ja PR, myyntityö, hinta, markkinoinnin suunnittelu sekä markkinoinnin sääntelyn, kilpailulainsäädännön ja kuluttajansuojan keskeiset asiat.

Arviointikriteerit, tyydyttävä (1)

Osallistumisaktiivisuus, yksilö- ja ryhmäraportointitaidot, yksilö- ja ryhmäesitystaidot, tiimityötaidot. Kirjallisessa kokeessa, harjoitustehtävissä, raporteissa aihealueen ja kurssikäsitteiden hallinta

Siirry alkuun