Markkinoinnin perusteet (7op)
Opintojakson tunnus: HBM10100
Opintojakson perustiedot
- Laajuus
- 7 op
- Opetuskieli
- suomi
Osaamistavoitteet
Opiskelija osaa arvioida markkinoinnin ympäristö-, kysyntä-, ja kilpailutekijät ja osaa tehdä päätöksiä markkinoinnin kilpailukeinojen ja markkinointisuunnitelman ongelmanratkaisuiksi. Opiskelija tietää markkinoinnin sääntelyn keskeisen sisällön ja ymmärtää sen tavoitteet ja tehtävät käytännön toiminnan ohjaajana. Opiskelija osallistuu Liiketalouden yksikön osaamiskeskittymän t&k-toimintaan opintojakson osaamistavoitteiden mukaisesti.
Sisältö
Trendit , taloudellinen kehitys, teknologinen kehitys, eettinen ympäristö, väestömuutokset, kulttuurimuutokset, kilpailun tuntemus, elämäntyylimuutokset, kuluttajakäyttäytyminen ja segmentointi
tuote ja palvelu, jakelu ja saatavuus, mainonta, SP ja PR, myyntityö, hinta, markkinoinnin suunnittelu sekä markkinoinnin sääntelyn, kilpailulainsäädännön ja kuluttajansuojan keskeiset asiat.
Arviointikriteerit, tyydyttävä (1)
Osallistumisaktiivisuus, yksilö- ja ryhmäraportointitaidot, yksilö- ja ryhmäesitystaidot, tiimityötaidot. Kirjallisessa kokeessa, harjoitustehtävissä, raporteissa aihealueen ja kurssikäsitteiden hallinta