Business to business -markkinointi (4op)
Opintojakson tunnus: HBM20500
Opintojakson perustiedot
- Laajuus
- 4 op
- Opetuskieli
- suomi
Osaamistavoitteet
Opiskelija hahmottaa yritysten välisen kysynnän ja tarjonnan välisiä erityispiirteitä ja pystyy analysoimaan ostajan ja myyjän välistä kaupankäyntisuhdetta. Opiskelija osaa btob- hintaneuvottelujen perusteet. Lisäksi opiskelija pystyy tekemään yrityksille suunnatun kampanjan itsenäisesti opintojakson päätteeksi. Opiskelija osallistuu Liiketalouden yksikön osaamiskeskittymän t&k-toimintaan opintojakson osaamistavoitteiden mukaisesti.
Sisältö
Verkottumisen vaikutukset eri toimialoilla, organisaation ostokäyttäytyminen, ostoryhmä, segmentointi ja toimialaluokitukset, Mooren elinkaari, hintaneuvottelut, high tech -markkinoinnin ja sähköisen kaupankäynnin peruskäsitteistö.
Esitietovaatimukset
Markkinoinnin perusteet
Arviointikriteerit, tyydyttävä (1)
Osallistumisaktiivisuus, yksilö- ja ryhmäraportointitaidot, yksilö- ja ryhmäesitystaidot, tiimityötaidot ja ryhmätyö tuloksineen. Kirjallisessa kokeessa, harjoitustehtävissä, raporteissa aihealueen ja kurssikäsitteiden hallinta.