Siirry suoraan sisältöön

Business to business -markkinointi (4op)

Opintojakson tunnus: HBM20500

Opintojakson perustiedot


Laajuus
4 op
Opetuskieli
suomi

Osaamistavoitteet

Opiskelija hahmottaa yritysten välisen kysynnän ja tarjonnan välisiä erityispiirteitä ja pystyy analysoimaan ostajan ja myyjän välistä kaupankäyntisuhdetta. Opiskelija osaa btob- hintaneuvottelujen perusteet. Lisäksi opiskelija pystyy tekemään yrityksille suunnatun kampanjan itsenäisesti opintojakson päätteeksi. Opiskelija osallistuu Liiketalouden yksikön osaamiskeskittymän t&k-toimintaan opintojakson osaamistavoitteiden mukaisesti.

Sisältö

Verkottumisen vaikutukset eri toimialoilla, organisaation ostokäyttäytyminen, ostoryhmä, segmentointi ja toimialaluokitukset, Mooren elinkaari, hintaneuvottelut, high tech -markkinoinnin ja sähköisen kaupankäynnin peruskäsitteistö.

Esitietovaatimukset

Markkinoinnin perusteet

Arviointikriteerit, tyydyttävä (1)

Osallistumisaktiivisuus, yksilö- ja ryhmäraportointitaidot, yksilö- ja ryhmäesitystaidot, tiimityötaidot ja ryhmätyö tuloksineen. Kirjallisessa kokeessa, harjoitustehtävissä, raporteissa aihealueen ja kurssikäsitteiden hallinta.

Siirry alkuun