Siirry suoraan sisältöön

Jakelutiemarkkinointi (5op)

Opintojakson tunnus: HBM21000

Opintojakson perustiedot


Laajuus
5 op
Opetuskieli
suomi

Osaamistavoitteet

Opiskelija osaa valita jakelutiet yrityksen tarpeiden mukaan. Hän osaa suunnitella ja toteuttaa yrityksen jakelutiemarkkinoinnissa käytettäviä menekinedistämistoimia. Opiskelija osaa toteuttaa messuprojektin. Opiskelija osallistuu Liiketalouden yksikön osaamiskeskittymän t&k-toimintaan opintojakson osaamistavoitteiden mukaisesti.

Sisältö

Jakelutievaihtoehdot, jakeluteiden valinta ja johtaminen, jakelutien jäsenten valinta, motivointi ja arvioiminen. Jakelutiemarkkinoinnissa käytettävän menekinedistämisen (Sales Promotion) perustermit: Consumer promotion, Trade promotion ja Sales-force promotion. Näytteet, lisäedut, palkinnot, takuut, tuote-esittelyt. Markkinointikampanjoiden ja ¿ohjelmien integrointi tuottajan, tukkukaupan ja vähittäiskaupan välillä. Menekinedistämismateriaalin tuottaminen ja käyttäminen yhdessä jakeluketjun kanssa. Tuotekoulutussuunnitelma jakeluketjulle. Messuprojektin suunnittelu, toteutus ja valvonta.

Esitietovaatimukset

Opiskelija osaa tehdä markkinoinnin kilpailukeino- ja markkinointisuunnitelmapäätökset.

Arviointikriteerit, tyydyttävä (1)

Osallistumisaktiivisuus, yksilö- ja ryhmäraportointitaidot, yksilö- ja ryhmäesitystaidot, tiimityötaidot. Kirjallisessa kokeessa, harjoitustehtävissä, raporteissa aihealueen ja kurssikäsitteiden hallinta.

Siirry alkuun