Saavutettavuus markkinointiviestinnässä (5op)
Opintojakson tunnus: MZMH0300
Opintojakson perustiedot
- Laajuus
 - 5 op
 
- Opetuskieli
 - englanti
 - suomi
 
- Vastuuhenkilö
 - Petra Blinnikka
 
Osaamistavoitteet
Opintojakson aikana arvioit ja kehität matkailualan yrityksesi markkinointiviestinnän saavutettavuutta, pääkohteena yrityksesi verkkosivujen ja -palveluiden saavutettavuus.
•	Ymmärrät mitä on digitaalinen saavutettavuus.
•	Osaat analysoida digitaalisten sisältöjen ja markkinointiviestintäkanavien saavutettavuutta.
•	Osaat suunnitella ja toteuttaa yrityksesi digitaalista markkinointiviestintää saavutettavuuden periaatteiden mukaisesti, erilaisten asiakaskohderyhmien tarpeet huomioiden.
•	Osaat tunnistaa ja huomioida saavutettavuuden digitaalisissa myyntikanavissa.
                    
Sisältö
•	Saavutettavuus ja asiakastarpeet
•	Saavutettavuus verkkosivuilla
•	Tiedostojen saavutettavuus
•	Videot ja sosiaalinen media
                    
Arviointikriteeri, hyväksytty/hylätty
Tällä opintojaksolla arvioidaan saavutettavuusosaamista. Oppimisprosessin arvioinnin välineitä ovat oppimistehtävät ja itsearviointi. Osaamisen arviointi on kriteeriperusteista ja arviointipäätöksen tekee opintojakson kouluttaja, kun kaikki oppimistehtävät on tehty. Arviointipäätös tehdään asteikolla: hyväksytty / hylätty.
Saavutettavuusosaaminen hyväksytään, kun arviointiaineisto osoittaa, että opiskelija ymmärtää, mitä digitaalinen saavutettavuus on ja osaa arvioida yrityksen digitaalisen markkinointiaineiston saavutettavuutta.
                    
Lisätiedot
Koulutus on osa Esteettömän matkailun koulutuskokonaisuutta