Selling and sales support (5cr)
Course unit code: MZBM3010
General information
- Credits
- 5 cr
- Teaching language
- Finnish
Objective
Opiskelija ymmärtää henkilökohtaisen myynnin ja markkinointiviestinnän merkityksen (mainonta, myynninedistäminen, PR-toiminta). Opiskelija tuntee henkilökohtaisen myynnin keskeiset konseptit, periaatteet ja teoriat osana integroitua markkinointiviestintää. Opiskelija osaa tunnistaa asiakkaiden tarpeita eri segmenteillä ja osaa soveltaa erilaisia myynnin työkaluja. Opiskelija tietää, miten kasvattaa eettisesti asiakastyytyväisyyttä, -uskollisuutta, -arvoa ja –säilyvyyttä. Opiskelija käyttäytyy vastuullisesti kehittäessään asiakassuhteita kumppanuuksiksi – ja tuottaviksi avainasiakassuhteiksi.
Content
-Henkilökohtainen myynti
-Myynnin tukitoiminnot
-Myyntiprosessi
-Asiakastarpeiden tunnistaminen ja täyttäminen
-Myyntitekniikat ja -työkalut
-Avainasiakashallinta
-Eettiset kysymykset
Qualifications
Opiskelija tuntee markkinoinnin perusteet.
Assessment criteria, satisfactory (1)
1 (Välttävä) Opiskelija näyttää vain välttävää myynnin ja sen keskeisten teorioiden sekä menetelmien ymmärrystä. Opiskelija ei näytä vakuuttavaa kykyä soveltaa tietoa käytännön tilanteissa eikä kommunikoi konsepteja tehokkaasti.
2 (Tyydyttävä) Opiskelijan tuntee rajatun määrän myynnin konsepteja ja teorioita ja opiskelijalla on puutteita soveltaa niitä tehtävissä. Kommunikaatiotaidoissa on kehitettävää.
3 (Hyvä) Opiskelija tuntee keskeisimmät myynnin konseptit ja teoriat ja osoittaa kriittistä ajattelua suunnittelussa. Opiskelijan kyky soveltaa tietoa tehtäviin ja kommunikoida kirjallisesti sekä suullisesti vaatii kehittämistä.
4 (Kiitettävä) Opiskelija osoittaa hyvää myynnin perusteiden ja konseptien tuntemusta. Opiskelija pystyy kehittämään toimintaa ja kommunikoimaan tehokkaasti. Opiskelija tietää, miten analysoida suunnitelmia ja toimintoja kriittisesti.
5 (Erinomainen) Opiskelija osoittaa poikkeuksellisen hyvää myynnin perusteiden teoreettista osaamista – myös strategisella tasolla. Opiskelija havainnollistaa edistyneen kyvyn soveltaa tietoa tehtävissä ja esityksissä erinomaisilla kirjallisilla ja suullisilla kommunikaatiokyvyillä.