Skip to main content

Motor Development and Learning (3cr)

Course unit code: SPTL1010A

General information


Credits
3 cr
Teaching language
Finnish

Objective

Opiskelija hallitsee lapsuudesta vanhuuteen tapahtuvan psykomotorisen kehityksen. Opiskelija tietää motorisen oppimisen periaatteet.

Content

Vauva-, leikki- ja kouluikäisen psyko- sekä havaintomotorinen kehitys. Nuoruusiän kehitystehtävät sekä ikääntyminen ja toimintakyky
Käsitteet motorinen oppiminen, motorinen käyttäytyminen, motorinen kontrolli
Motorisen oppimisen teoriat ja vaiheet. Motoriseen oppimiseen vaikuttavat tekijät

Assessment criteria, satisfactory (1)

Erinomainen (5) Opiskelija osoittaa opintojakson tavoitteiden mukaisen erinomaisen osaamisen opintojakson suorituksissa. Opiskelija suorittaa tehtävät sovitun aikataulun mukaisesti. Hän osoittaa oppimistehtävissään kykyä kuvata ja perustella aihealueen ilmiöitä kriittisesti oman pohdinnan kautta ja hyödyntämällä monipuolisesti ja asianmukaisesti lähteitä. Oppimistehtävät ovat rakenteeltaan loogisia ja selkeitä

Kiitettävä ja Hyvä (4 ja 3) Opiskelija osoittaa opintojakson tavoitteiden mukaisen kiitettävän tai hyvän osaamisen opintojakson suorituksissa. Opiskelija suorittaa tehtävät sovitun aikataulun mukaisesti. Hän osoittaa oppimistehtävissä kykyä kuvata ja perustella aihealueen ilmiöitä hyödyntämällä monipuolisesti ja asianmukaisesti lähteitä. Oppimistehtävät ovat rakenteeltaan loogisia ja selkeitä.

Tyydyttävä ja Välttävä (2 ja 1) Opiskelija osoittaa opintojakson tavoitteiden mukaisen tyydyttävän tai välttävän osaamisen opintojakson suorituksissa. Opiskelija suorittaa sovitut tehtävät. Oppimistehtävissä hän kuvailee aihealueen ilmiöitä perustelematta niitä ja käyttää vain niukasti lähdemateriaaleja. Oppimistehtävissä esiintyy epäloogisuutta.
Hylätty (0) Opiskelija ei saavuta tavoitteiden mukaista osaamista. Oppimistehtävissä esitetyt asiat ovat epäloogisia tai asiaan kuulumattomia. Lähteiden käyttö jää irralliseksi.

Go back to top of page