JAMK InnoFlash (2op)
Toteutuksen tunnus: ZZPP0730-3001
Toteutuksen perustiedot
- Ajoitus
- 31.08.2020 - 18.12.2020
- Toteutus on päättynyt.
- Opintopistemäärä
- 2 op
- Lähiosuus
- 2 op
- Toteutustapa
- Lähiopetus
- Yksikkö
- Hyvinvointiyksikkö
- Toimipiste
- Lutakon kampus
- Opetuskielet
- suomi
- Koulutus
- Maaseutuelinkeinot (AMK)
- Sairaanhoitaja (AMK)
- Ryhmät
-
ZJA20KSSMAvoin amk, HYVI, Sairaanhoitajan polkuopinnot (monimuotototeutus)
-
SAR20KMSairaanhoitaja
- Opintojakso
- ZZPP0730
Arviointiasteikko
0-5
Lisätiedot
Avoin AMK 2
Arviointikriteeri, hyväksytty/hylätty
Hyväksytysti opintojakson suorittanut opiskelija
Innovaatio ja työyhteisöosaaminen
• Kuvaa tietolähteiden (Design Thinking) käyttäjäkeskeisen menetelmän perusperiaatteet ja vaiheet.
• Rakentaa asiakastarpeeseen perustuvan ratkaisun kehittämistiiminsä kanssa.
• Konseptoi tiimin esityksen yhdessä kehittämistiiminsä kanssa.
Viestintäosaaminen
• Toimii tavoitteellisesti ja tiimin työskentelyä tukien asiakaslähtöisen ongelmaratkaisun tuottamisessa.
• Esittelee toimeksiantajalle konseptin.
Oppimis- ja tiedonhallintaosaaminen; reflektio-osaaminen
• Tarkastelee kriittisesti omaa ja ryhmän toimintaa asiakaslähtöisen ongelmaratkaisun tuottamisessa.
• Reflektoi omaa osaamistaan ja tukee tiimin jäsenten osaamisen kehittymistä.
Opetuskieli
fi
Opintopistemäärä
2
Esitietovaatimukset
-
Sisältö
InnoFlashin aikana ratkotaan todellisia työelämän ongelmia monialaisissa opiskelijatiimeissä. Opintojakson aikana sovelletaan Design Thinking -ajattelua ja toimintamallia, jonka pohjalta luodaan asiakkaalle lisäarvoa tuottavia konsepteja.
Ratkaisukonsepti testataan potentiaalisilla asiakkailla ja esitellään toimeksiantajalle.
Opiskeluprosessin aikana harjoitellaan oman ja tiimin toiminnan kriittistä arviointia ja osaamisen kehittymisen reflektiota.
Tavoitteet
Opiskelija tuntee käyttäjäkeskeisen menetelmän (Design Thinking) perusperiaatteet ja vaiheet asiakaslähtöisessä ongelmaratkaisussa.
Opiskelija osaa soveltaa käyttäjäkeskeistä menetelmää ja osaa toimia menetelmän eri vaiheissa aktiivisena kehittämistiimin jäsenenä ja jakaa kehittämistiiminsä tuloksen.
Opiskelija tarkastelee kriittisesti omaa ja ryhmän toimintaa asiakaslähtöisen ongelmaratkaisun toteuttamisessa. Reflektoi oman osaamisen kehittymistä ja tukee tiimin jäsenten osaamisen kehittymistä.