Skip to main content

Markkinoinnin ytimessä (1op)

Toteutuksen tunnus: HMAB0150A-3003

Toteutuksen perustiedot


Ajoitus
22.02.2021 - 26.02.2021
Toteutus on päättynyt.
Opintopistemäärä
1 op
Lähiosuus
1 op
Toteutustapa
Lähiopetus
Yksikkö
Liiketoimintayksikkö
Opetuskielet
suomi
Opettajat
Nina Välimäki
Opintojakso
HMAB0150A

Arviointiasteikko

0-5

Lisätiedot

Maakuntien korkeakouluviikko; Jämsä, Keuruu, Saarijärvi ja Petäjävesi

Arviointikriteerit, tyydyttävä (1)

HYV (hyväksytty)
Opiskelija hallitsee markkinoinnin perustiedot ja keskeisimpiä peruskäsitteitä. Hän kykenee itsenäiseen tiedon hankintaan ja osaa soveltaa oppimaansa. Opiskelija ymmärtää, mistä kilpailuetu muodostuu ja osaa eritellä analyyttisesti asiakkaiden, kilpailutilanteen sekä brändin merkitystä kilpailuedun ja ydinviestin rakentamisessa. Opiskelija osaa ratkaista opintojakson tehtävät ja hyödyntää niissä määriteltyä opintojakson keskeistä teoriaa. Opiskelija osallistuu aktiivisesti ryhmätyöhön ja suorittaa hänelle annetut tehtävät ohjeiden mukaan.

Opetuskieli

fi

Opetusmenetelmät

”Markkinoinnin ytimessä” on kurssi lukiolaisille, joita kiinnostaa markkinoinnin houkutteleva ja värikäs maailma. Kurssilla perehdytään markkinoinnin perusteisiin ja merkitykseen liiketoiminnassa sekä pohditaan erityisesti sitä, millainen on hyvä markkinoinnin ydinviesti. Minkälainen ydinviesti jää mieleen? Mikä erottaa yrityksen kilpailijoistaan? Mikä vetoaa järjen lisäksi tunteisiin? Miten ydinviesti välitetään ja miten sen antama lupaus lunastetaan?

Opintopistemäärä

1

Sisältö

Markkinointiprosessi, markkinointiajattelun kehittyminen, markkinoinnin suunnittelun vaiheet, asiakasprofiilit, positiointi, kilpailuetu, ydinviesti, markkinointiviestintä.

Tavoitteet

Opiskelija perehtyy markkinoinnin perusasioihin. Hän ymmärtää asiakaskeskeisyyden sekä ydinviestin merkityksen yrityksen markkinoinnin ja kilpailukyvyn perustana.
Opiskelija tuntee markkinoinnin keskeiset käsitteet ja osaa soveltaa oppimaansa. Opiskelija tutustuu kilpailuedun käsitteeseen ja ymmärtää sen merkityksen yrityksen toiminnan suunnittelussa. Opiskelijalla on valmiudet eritellä analyyttisesti asiakkaiden, kilpailutilanteen sekä oman brändin merkitystä kilpailuedun ja ydinviestin luomisessa. Opiskelija ymmärtää markkinointiviestinnän merkityksen ydinviestin välittämisessä.

Go back to top of page