Ideasta yritykseksi (5 cr)
Code: ZZ00BC02-3012
General information
- Timing
-
12.10.2021 - 31.12.2021
Implementation has ended.
- Number of ECTS credits allocated
- 5 cr
- Local portion
- 5 cr
- Mode of delivery
- Contact learning
- Unit
- University Services
- Teaching languages
- English
- Seats
- 0 - 15
Materials
Valmentajien jakama materiaali
Evaluation scale
Pass/Fail
Further information
Opintojaksolle ei ilmoittauduta Pepissä, vaan sinne tulee hakea erikseen osoitteessa https://www.yritystehdas.fi/oppilaitosvalmennukset/ideasta-yritykseksi. Osallistujat valitaan hakemusten perusteella. Valmennuksessa on mahdollisuus suorittaa Yrittäjän ammattitutkinnon (YAT) osa.
Employer connections
Opintojakson lopussa rahoittaja ja/tai kokenut yrittäjä tulee kuuntelemaan ja kommentoimaan opiskelijoiden esityksiä.
Student workload
Työpajat 40h
Itsenäinen työskentely 95h
Assessment criteria, approved/failed
Student is able to realistically assess the profitability of his/her business idea, as well as his/her own capacity to implement it.
Student is able to draw up debriefings needed to plan a new business: product-customer matrix, market analysis, competitor analysis, sales-/marketing plan and financial calculations.
Student is able to pitch his/her idea to investors.
Content scheduling
Opintojaksolla on 10 työpajaa kestoltaan 3,5h. Työpajat järjestetään viikon välein. Niiden välillä työstetään viikkotehtäviä, jotka puretaan valmentajien opastuksella seuraavalla viikolla. Tämän jälkeen valmentaja ohjeistaa uuden aiheen ja tehtävän, jota työstetään taas seuraavan viikon ajan. Työpajojen aiheet ovat seuraavat (järjestys voi vaihdella):
1. Opintojakson orientaatio, erilaiset lähestymistavat yrittäjyyteen
2. Tuotteet ja asiakkaat
3. Markkina-analyysi
4. Kilpailija-analyysi
5. Hinnoittelu ja kannattavuuslaskelma
6. Myynti- / markkinointisuunnitelma
7. Kassavirtalaskelma
8. Rahoituslaskelma
9. Esitysten valmistelu
10. Liikeideoiden esitykset rahoittajalle
Exam schedules
Opintojakso ei sisällä tenttiä. Oppimistehtäviä tehdään viikottain.
Teaching language
en
Teaching methods
Työpajat
Oppimistehtävät
Valmentajien alustukset
Location and time
Jyväskylän Yritystehdas
Number of ECTS credits allocated
5
Content
Business plan, own capacity to implement the idea, product/customer matrix, market analysis, competitor analysis, marketing and sales plan, financial calculations, pitching the idea.
Objective
Student is able to realistically assess the profitability of his/her business idea, as well as his/her own capacity to implement it.
Student is able to draw up debriefings needed to plan a new business: product-customer matrix, market analysis, competitor analysis, sales-/marketing plan and financial calculations.
Student is able to pitch his/her idea to investors.