Ideasta yritykseksi (5 cr)
Code: ZZ00BC02-3013
General information
- Enrollment
-
01.11.2021 - 09.01.2022
Registration for the implementation has ended.
- Timing
-
09.05.2022 - 31.07.2022
Implementation has ended.
- Number of ECTS credits allocated
- 5 cr
- Local portion
- 5 cr
- Mode of delivery
- Contact learning
- Unit
- University Services
- Teaching languages
- English
- Seats
- 0 - 15
Materials
Valmentajien jakama materiaali
Evaluation scale
Pass/Fail
Employer connections
Opintojakson lopussa rahoittaja ja/tai kokenut yrittäjä tulee kuuntelemaan ja kommentoimaan opiskelijoiden esityksiä.
Student workload
Työpajat 40h
Itsenäinen työskentely 95h
Assessment criteria, approved/failed
Student is able to realistically assess the profitability of his/her business idea, as well as his/her own capacity to implement it.
Student is able to draw up debriefings needed to plan a new business: product-customer matrix, market analysis, competitor analysis, sales-/marketing plan and financial calculations.
Student is able to pitch his/her idea to investors.
Content scheduling
Opintojaksolla on 10 työpajaa kestoltaan 3,5h. Työpajat järjestetään kahdesti viikossa. Niiden välillä työstetään tehtäviä, jotka puretaan valmentajien opastuksella seuraavassa työpajassa. Tämän jälkeen valmentaja ohjeistaa uuden aiheen ja tehtävän, jota työstetään taas seuraavan työpajojen välillä. Työpajojen aiheet ovat seuraavat (järjestys voi vaihdella):
1. Opintojakson orientaatio, erilaiset lähestymistavat yrittäjyyteen
2. Tuotteet ja asiakkaat
3. Markkina-analyysi
4. Kilpailija-analyysi
5. Hinnoittelu ja kannattavuuslaskelma
6. Myynti- / markkinointisuunnitelma
7. Kassavirtalaskelma
8. Rahoituslaskelma
9. Esitysten valmistelu
10. Liikeideoiden esitykset rahoittajalle
Exam schedules
Opintojakso ei sisällä tenttiä. Oppimistehtäviä tehdään viikottain.
Teaching language
en
Teaching methods
Työpajat
Oppimistehtävät
Valmentajien alustukset
Location and time
Jyväskylän Yritystehdas
Number of ECTS credits allocated
5
Content
Business plan, own capacity to implement the idea, product/customer matrix, market analysis, competitor analysis, marketing and sales plan, financial calculations, pitching the idea.
Objective
Student is able to realistically assess the profitability of his/her business idea, as well as his/her own capacity to implement it.
Student is able to draw up debriefings needed to plan a new business: product-customer matrix, market analysis, competitor analysis, sales-/marketing plan and financial calculations.
Student is able to pitch his/her idea to investors.