Siirry suoraan sisältöön

Ideasta yritykseksi (5 cr)

Code: ZZ00BC02-3013

General information


Enrollment
01.11.2021 - 09.01.2022
Registration for the implementation has ended.
Timing
09.05.2022 - 31.07.2022
Implementation has ended.
Number of ECTS credits allocated
5 cr
Local portion
5 cr
Mode of delivery
Contact learning
Unit
University Services
Teaching languages
English
Seats
0 - 15
Teachers
Riku Ojanperä
Teacher in charge
Riku Ojanperä
Course
ZZ00BC02

Materials

Valmentajien jakama materiaali

Evaluation scale

Pass/Fail

Employer connections

Opintojakson lopussa rahoittaja ja/tai kokenut yrittäjä tulee kuuntelemaan ja kommentoimaan opiskelijoiden esityksiä.

Student workload

Työpajat 40h
Itsenäinen työskentely 95h

Assessment criteria, approved/failed

Student is able to realistically assess the profitability of his/her business idea, as well as his/her own capacity to implement it.
Student is able to draw up debriefings needed to plan a new business: product-customer matrix, market analysis, competitor analysis, sales-/marketing plan and financial calculations.
Student is able to pitch his/her idea to investors.

Content scheduling

Opintojaksolla on 10 työpajaa kestoltaan 3,5h. Työpajat järjestetään kahdesti viikossa. Niiden välillä työstetään tehtäviä, jotka puretaan valmentajien opastuksella seuraavassa työpajassa. Tämän jälkeen valmentaja ohjeistaa uuden aiheen ja tehtävän, jota työstetään taas seuraavan työpajojen välillä. Työpajojen aiheet ovat seuraavat (järjestys voi vaihdella):

1. Opintojakson orientaatio, erilaiset lähestymistavat yrittäjyyteen
2. Tuotteet ja asiakkaat
3. Markkina-analyysi
4. Kilpailija-analyysi
5. Hinnoittelu ja kannattavuuslaskelma
6. Myynti- / markkinointisuunnitelma
7. Kassavirtalaskelma
8. Rahoituslaskelma
9. Esitysten valmistelu
10. Liikeideoiden esitykset rahoittajalle

Exam schedules

Opintojakso ei sisällä tenttiä. Oppimistehtäviä tehdään viikottain.

Teaching language

en

Teaching methods

Työpajat
Oppimistehtävät
Valmentajien alustukset

Location and time

Jyväskylän Yritystehdas

Number of ECTS credits allocated

5

Content

Business plan, own capacity to implement the idea, product/customer matrix, market analysis, competitor analysis, marketing and sales plan, financial calculations, pitching the idea.

Objective

Student is able to realistically assess the profitability of his/her business idea, as well as his/her own capacity to implement it.
Student is able to draw up debriefings needed to plan a new business: product-customer matrix, market analysis, competitor analysis, sales-/marketing plan and financial calculations.
Student is able to pitch his/her idea to investors.

Siirry alkuun