Siirry suoraan sisältöön

Johdanto sosiaali- ja terveysalalle (1op)

Toteutuksen tunnus: SZ00BV24-3001

Toteutuksen perustiedot


Ajoitus
17.04.2023 - 21.04.2023
Toteutus on päättynyt.
Opintopistemäärä
1 op
Lähiosuus
0 op
Virtuaaliosuus
1 op
Toteutustapa
Etäopetus
Yksikkö
Hyvinvointiyksikkö
Opetuskielet
suomi
Opettajat
Minna Seikkula
Vastuuopettaja
Minna Seikkula
Ryhmät
ZJA23KSKKV
Avoin AMK, sote, korkeakouluviikko
Opintojakso
SZ00BV24

Oppimateriaalit

ETENE. Sosiaali- ja terveysalan eettiset periaatteet - ovatko ne valideja tulevaisuudessa? ETENE-julkaisuja 46. Saatavana sähköisenä.
FINLEX. Ajantasainen lainsäädäntö.
Ihalainen, Jarmo, Kettunen Terttu. Turvaverkko vai trampoliini;sosiaaliturvan mahdollisuudet. WSOYpro, painovuosi 2016 tai uudempi.
Sosiaali- ja terveysalan eettinen perusta. 2011. Valtakunnallinen sosiaali- ja terveysalan eettinen neuvottelukunta ETENE. Saatavana sähköisenä.
Sosiaalisesti kestävä Suomi 2020. Sosiaali- ja terveyspolitiikan strategia. STM julkaisuja 2011:1. Saatavana sähköisenä.
Virtanen, P. ym. 2011. Matkaopas asiakaslähtöisten sosiaali- ja terveyspalvelujen kehittämiseen. Saatavana sähköisenä.

Arviointiasteikko

0-5

Lisätiedot

Keski-Suomen korkeakouluviikko 2023, 40 opiskelijapaikkaa

Virtuaaliosuus

1

Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus

1 op = 27 tuntia
Itsenäinen ennakkovalmistautuminen kontakteille 3h
Ryhmämuotoinen tehtävä 7h
Webinaarit 12h
Itsenäinen työskentely 5h

Opetuskieli

fi

Opetusmenetelmät

Ennakkovalmistautuminen webinaareihin (flipped learning)
Pienryhmätyöskentely (case study)
Vuorovaikutteinen oppiminen keskustellen
Päiväkirjatyöskentely ja opiskeltavien teemojen reflektio

Aika ja paikka

Toteutuu 17-21.4.2023

Opintopistemäärä

1

Sisältö

Asiakkuutta ja asiakkaan asemaa ohjaava lainsäädäntö.
Asiakaslähtöisyys ja asiakkaiden yksilölliset tarpeet sosiaali- ja terveysalalla.

Tavoitteet

Opintojakson osaamistavoitteet:

Ymmärrät asiakaslähtöisyyden käsitteen ja asiakkaan asemaa ja oikeuksia määrittävän lainsäädännön merkityksen.

Siirry alkuun