Johdanto sosiaali- ja terveysalalle (1op)
Toteutuksen tunnus: SZ00BV24-3003
Toteutuksen perustiedot
- Ajoitus
- 15.04.2024 - 19.04.2024
- Toteutus on päättynyt.
- Opintopistemäärä
- 1 op
- Lähiosuus
- 1 op
- Toteutustapa
- Monimuoto-opetus
- Yksikkö
- Hyvinvointiyksikkö
- Opetuskielet
- suomi
- Opettajat
- Minna Seikkula
- Vastuuopettaja
- Minna Seikkula
- Ryhmät
-
ZJA24KSKKVAvoin amk, Sote, Keski-Suomen korkeakouluviikko
- Opintojakso
- SZ00BV24
Oppimateriaalit
ETENE. Sosiaali- ja terveysalan eettiset periaatteet - ovatko ne valideja tulevaisuudessa? ETENE-julkaisuja 46. Saatavana sähköisenä.
FINLEX. Ajantasainen lainsäädäntö.
Ihalainen, Jarmo, Kettunen Terttu. Turvaverkko vai trampoliini;sosiaaliturvan mahdollisuudet. WSOYpro, painovuosi 2016 tai uudempi.
Sosiaali- ja terveysalan eettinen perusta. 2011. Valtakunnallinen sosiaali- ja terveysalan eettinen neuvottelukunta ETENE. Saatavana sähköisenä.
Sosiaalisesti kestävä Suomi 2020. Sosiaali- ja terveyspolitiikan strategia. STM julkaisuja 2011:1. Saatavana sähköisenä.
Virtanen, P. ym. 2011. Matkaopas asiakaslähtöisten sosiaali- ja terveyspalvelujen kehittämiseen. Saatavana sähköisenä.
Arviointiasteikko
Hyväksytty/Hylätty
Lisätiedot
Keski-Suomen korkeakouluviikko 2024, 40 opiskelijapaikkaa
Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus
1 op = 27 tuntia
Itsenäinen ennakkovalmistautuminen kontakteille 3h
Ryhmämuotoinen tehtävä 7h
Webinaarit 12h
Itsenäinen työskentely 5h
Opetuskieli
fi
Opetusmenetelmät
Ennakkovalmistautuminen webinaareihin (flipped learning)
Pienryhmätyöskentely (case study)
Vuorovaikutteinen oppiminen keskustellen
Päiväkirjatyöskentely ja opiskeltavien teemojen reflektio
Aika ja paikka
Toteutuu 15-19.4.2024
Opintopistemäärä
1
Sisältö
Asiakkuutta ja asiakkaan asemaa ohjaava lainsäädäntö.
Asiakaslähtöisyys ja asiakkaiden yksilölliset tarpeet sosiaali- ja terveysalalla.
Tavoitteet
Opintojakson osaamistavoitteet:
Ymmärrät asiakaslähtöisyyden käsitteen ja asiakkaan asemaa ja oikeuksia määrittävän lainsäädännön merkityksen.