Palvelujen markkinointi (5 op)
Toteutuksen tunnus: HM00CA15-3002
Toteutuksen perustiedot
- Ilmoittautumisaika
-
01.08.2024 - 22.08.2024
Ilmoittautuminen toteutukselle on päättynyt.
- Ajoitus
-
09.09.2024 - 31.12.2024
Toteutus on päättynyt.
- Opintopistemäärä
- 5 op
- Lähiosuus
- 5 op
- Toteutustapa
- Lähiopetus
- Yksikkö
- Liiketoimintayksikkö
- Toimipiste
- Pääkampus
- Opetuskielet
- suomi
- Paikat
- 0 - 45
- Koulutus
- Palveluliiketoiminta (AMK)
- Opettajat
- Janne-Valtteri Nisula
- Ryhmät
-
MPT24S1Palveluliiketoiminnan tutkinto-ohjelma (AMK)
-
ZJAMPT24S1Avoin AMK, marata, AMK-väylät, palveluliiketoiminta, päivätoteutus
- Opintojakso
- HM00CA15
Oppimateriaalit
Wilson A., Zeithaml V., Bitner M. & Gremler D. 2016. Services Marketing: integrating customer focus across the firm (Third/Fourth European Edition). New York: McGraw-Hill Education
Kurssikirja on saatavilla e-kirjana Jamkin kirjaston kautta (vaatii kirjautumisen): https://janet.finna.fi/Record/jamk.993662044506251
Arviointiasteikko
0-5
Toteutuksen valinnaiset suoritustavat
Ei vaihtoehtoisia suoritustapoja
Lisätiedot
avoin amk 15 (sis. max-määrään)
Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus
Ryhmätyö 60 tuntia, kurssilla työskentely ja opiskelu 75 tuntia.
Arviointikriteerit, tyydyttävä (1)
1 (välttävä)
Opiskelija tunnistaa palvelujen markkinoinnin keskeisiä käsitteitä sekä tunnistaa joitakin siihen liittyviä periaatteita ja lainalaisuuksia. Hän on tietoinen, että näitä sovelletaan palvelujen markkinoinnissa, mutta hahmottaminen käytännön tasolla on puutteellista.
2 (tyydyttävä)
Opiskelija tunnistaa palvelujen markkinoinnin keskeisiä käsitteitä sekä tunnistaa siihen liittyvät periaatteet ja lainalaisuudet. Hän on tietoinen, että näitä sovelletaan palvelujen markkinoinnissa, mutta hahmottaminen käytännön tasolla on osittain puutteellista.
Arviointikriteerit, hyvä (3)
3 (hyvä)
Opiskelija osoittaa kehittyvää palvelujen markkinoinnin eri osa-alueiden hallintaa sekä tietää siihen liittyvät periaatteet ja lainalaisuudet. Hän tietää, miten erilaisia palvelujen markkinoinnin osa-alueita käytetään liiketoiminnassa.
4 (kiitettävä)
Opiskelija osoittaa hallitsevansa palvelujen markkinoinnin eri osa-alueet sekä ymmärtää siihen liittyvät periaatteet ja lainalaisuudet. Hän ymmärtää, miten erilaisia palvelujen markkinoinnin osa-alueita käytetään liiketoiminnassa.
Arviointikriteerit, kiitettävä (5)
5 (erinomainen)
Opiskelija osoittaa kokonaisvaltaista palvelujen markkinoinnin eri osa-alueiden hallintaa sekä hallitsee siihen liittyvät periaatteet ja lainalaisuudet. Hän ymmärtää, miten erilaisia palvelujen markkinoinnin osa-alueita käytetään ja sovelletaan liiketoiminnassa.
Tenttien ajankohdat ja uusintamahdollisuudet
Kurssintentin ja uusintatenttien iajankohdat vahvistetaan kurssin alussa.
Opetuskieli
fi
Opetusmenetelmät
Luennot, harjoitukset, ryhmätyö ja tentti
Opintopistemäärä
5
Sisältö
Palveluiden ja tuotteiden markkinoiden väliset erot
Kuluttajakäyttäymisen ja ostopäätösprosessin perusteet
Markkinointitutkimuksen perusteet ja markkinoiden analysointi
Palvelujen laatuajattelun hyödyntäminen asiakaskokemusta analysoidessa
Käyttäjäkokemus ja digitaalinen markkinointi
Tavoitteet
Opit palvelujen markkinoinnin periaatteet ja menestyvän palveluliiketoiminnan toimintoja. Saat kokonaisvaltaisen ymmärryksen palveluliiketoiminnasta. Opit palvelumuotoilun vaikutuksen ja merkityksen markkinoinnissa.