Palvelujen markkinointi (5op)
Toteutuksen tunnus: HM00CA15-3006
Toteutuksen perustiedot
- Ilmoittautumisaika
- 04.08.2025 - 21.08.2025
- Ilmoittautuminen toteutukselle on päättynyt.
- Ajoitus
- 25.08.2025 - 19.12.2025
- Toteutus on käynnissä.
- Opintopistemäärä
- 5 op
- Lähiosuus
- 0 op
- Virtuaaliosuus
- 5 op
- Toteutustapa
- Etäopetus
- Yksikkö
- Liiketoimintayksikkö
- Opetuskielet
- suomi
- Paikat
- 0 - 35
- Koulutus
- Palveluliiketoiminta (AMK)
- Opettajat
- Janne-Valtteri Nisula
- Ryhmät
- 
                        MPT25KMPalveluliiketoiminnan tutkinto-ohjelma (AMK)
- 
                        ZJAMPT25KMAvoin AMK, marata, AMK- Väylät, palveluliiketoiminta, monimuoto
- Opintojakso
- HM00CA15
Oppimateriaalit
Wilson A., Zeithaml V., Bitner M. & Gremler D. 2016. Services Marketing: integrating customer focus across the firm (Third/Fourth European Edition). New York: McGraw-Hill Education
Kurssikirja on saatavilla e-kirjana Jamkin kirjaston kautta (vaatii kirjautumisen): https://janet.finna.fi/Record/jamk.993662044506251 
                    
Arviointiasteikko
0-5
                    
Toteutuksen valinnaiset suoritustavat
Ei vaihtoehtoisia suoritustapoja
                    
Lisätiedot
Arviointimenetelmät kerrotaan tarkemmin kurssin alussa.
avoin amk 15 (sis. max-määrään)
                    
Virtuaaliosuus
5
                    
Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus
Harjoitukset 60 tuntia, kurssilla työskentely ja opiskelu 75 tuntia.
                    
Arviointikriteerit, tyydyttävä (1)
1 (välttävä)
Opiskelija tunnistaa palvelujen markkinoinnin keskeisiä käsitteitä sekä tunnistaa joitakin siihen liittyviä periaatteita ja lainalaisuuksia. Hän on tietoinen, että näitä  sovelletaan palvelujen markkinoinnissa, mutta hahmottaminen käytännön tasolla on puutteellista.
2 (tyydyttävä)
Opiskelija tunnistaa palvelujen markkinoinnin keskeisiä käsitteitä sekä tunnistaa siihen liittyvät periaatteet ja  lainalaisuudet. Hän on tietoinen, että näitä sovelletaan palvelujen markkinoinnissa, mutta hahmottaminen käytännön tasolla on osittain puutteellista.
                    
Arviointikriteerit, hyvä (3)
3 (hyvä)
Opiskelija osoittaa kehittyvää palvelujen markkinoinnin eri osa-alueiden hallintaa sekä tietää siihen liittyvät periaatteet ja lainalaisuudet. Hän tietää, miten erilaisia palvelujen markkinoinnin osa-alueita käytetään liiketoiminnassa.
4 (kiitettävä)
Opiskelija osoittaa hallitsevansa palvelujen markkinoinnin eri osa-alueet sekä ymmärtää siihen liittyvät periaatteet ja lainalaisuudet. Hän ymmärtää, miten erilaisia palvelujen markkinoinnin osa-alueita käytetään liiketoiminnassa.
                    
Arviointikriteerit, kiitettävä (5)
5 (erinomainen)
Opiskelija osoittaa kokonaisvaltaista palvelujen markkinoinnin eri osa-alueiden hallintaa sekä hallitsee siihen liittyvät periaatteet ja lainalaisuudet. Hän ymmärtää, miten erilaisia palvelujen markkinoinnin osa-alueita käytetään ja sovelletaan liiketoiminnassa.
                    
Tenttien ajankohdat ja uusintamahdollisuudet
Kurssintentin ja uusintatenttien ajankohdat vahvistetaan kurssin alussa.
                    
Opetuskieli
fi
                    
Opetusmenetelmät
Luennot, harjoitukset ja tentti
                    
Opintopistemäärä
5
                    
Sisältö
Palveluiden ja tuotteiden markkinoiden väliset erot 
Kuluttajakäyttäymisen ja ostopäätösprosessin perusteet 
Markkinointitutkimuksen perusteet ja markkinoiden analysointi 
Palvelujen laatuajattelun hyödyntäminen asiakaskokemusta analysoidessa
Käyttäjäkokemus ja digitaalinen markkinointi
                    
Tavoitteet
Opit palvelujen markkinoinnin periaatteet ja menestyvän palveluliiketoiminnan toimintoja. Saat kokonaisvaltaisen ymmärryksen palveluliiketoiminnasta. Opit palvelumuotoilun vaikutuksen ja merkityksen markkinoinnissa.
                    
