Strategia, prosessien ja asiakkuuksien johtaminen (5op)
Toteutuksen tunnus: C-02471-OG00DB90-3003
Toteutuksen perustiedot
- Ilmoittautumisaika
- 02.07.2023 - 31.12.2023
- Ilmoittautuminen toteutukselle on päättynyt.
- Ajoitus
- 01.08.2023 - 31.07.2024
- Toteutus on päättynyt.
- Opintopistemäärä
- 5 op
- Korkeakoulu
- Oulun ammattikorkeakoulu, Linnanmaan kampus
- Opetuskielet
- suomi
- Paikat
- 0 - 3
- Opintojakso
- C-02471-OG00DB90
Arviointiasteikko
0-5
Sisältö
Strategian merkitys johtamisessa, strategian laadinta ja strategiaprosessi, yleisimmät laadunhallinnan periaatteet ja kehittämismenetelmät, asiakkuudet sosiaali- ja terveydenhuollon eri palveluissa, asiakasymmärrys, asiakkuuden hallintamallit, arvo/asiakaslupaus, prosessien johtaminen ja toiminnan ohjaus osana laadunhallintaa, tiedolla johtaminen ja toiminnan näyttöön perustuvuus, osallistuva henkilöstö osana prosessien ja laadun kehittämistä, työntekijäkokemusten yhteys asiakaskokemuksiin
Tavoitteet
1. Opiskelija selittää strategisen ajattelun ulottuvuudet ja strategian prosessina sekä käytäntönä. 2. Opiskelija arvioi erilaisia asiakkuuksia ja verkostoja organisaation strategisena menestystekijänä. 3. Opiskelija analysoi prosessien johtamisen ja toiminnan ohjauksen merkitystä sekä henkilöstön roolia prosessien kehittämisessä ja jatkuvassa laadun parantamisessa. 4. Opiskelija arvioi valitsemansa johtamisen tai toiminnan ohjauksen prosessin näyttöön perustuvuuden. 5. Opiskelija analysoi esimieheksi kasvuaan asiakkuuksien ja prosessien johtajana.