Markkinointiviestintä (ruotsi) (3op)
Opintojakson tunnus: HBCR2200
Opintojakson perustiedot
- Laajuus
- 3 op
- Opetuskieli
- suomi
Osaamistavoitteet
Opiskelija osaa markkinoida omaa osaamistaan ja tietää, mitä hyvältä, interaktiiviselta markkinointiviestijältä odotetaan. Hän osaa arvioida ja analysoida, kuinka yritykset, tuotteet ja palvelut näkyvät mediassa. Hän tietää, millainen on hyvän viestijän profiili ja suoriutuu asiakaspalvelusta, hallitsee myyntitekniikkaa ja pystyy laatimaan mainoksia, esitteitä, myyntikirjeitä kohdekielellä. Hän pystyy toimimaan PR-tehtävissä suullisissa ja kirjallisissa tilanteissa.
Sisältö
CV:n päivitys, markkinointiviestijä työmarkkinoilla (tieto/taito, tehtävät, profilointi). Asiakaspalvelu, myyntitekniikkaa, argumentointi, mainonta, myyntikirjeet. Yrityksen markkinointi ja näkyminen mediassa (tekstejä, ilmoituksia, kampanjoita, brändi, profiili, konsepti, imago). PR-toiminta, kiitokset, toivotukset, kutsut (avajaiset, näyttelyt, vuosijuhlat). Vieraita yrityksessä ¿ käytännön toimet ennen ja jälkeen
Esitietovaatimukset
eurooppalaisen viitekehyksen taitotaso (B1) B2 (ks. Kielikeskuksen intranet)
Arviointikriteerit, tyydyttävä (1)
Jatkuva näyttö, suulliset/kirjalliset tekstit, etätyöt, ideariihen työskentely (oman materiaalin hankinta), ryhmätentti