Syventävä markkinoinnin juridiikka (4op)
Opintojakson tunnus: HBM20300
Opintojakson perustiedot
- Laajuus
- 4 op
- Opetuskieli
- suomi
Osaamistavoitteet
Opiskelija osaa liikeidean ja tuotteiden suojaamisen, tuotteiden valmistukseen, myyntiin ja markkinointiin sekä jakeluun liittyvän sääntelyn ja osaa soveltaa sitä erilaisiin käytännön tilanteisiin. Opiskelija osallistuu Liiketalouden yksikön osaamiskeskittymän t&k-toimintaan opintojakson osaamistavoitteiden mukaisesti.
Sisältö
Kilpailunrajoitukset, mainonnan sääntely, patentti ja muut teollisoikeudet, tekijänoikeus, tuoteturvallisuus, tuotevastuu, kuluttajansuoja, henkilötietojen suoja, verkkokaupan sääntely.
Esitietovaatimukset
Markkinointijuridiikan perusteet
Arviointikriteerit, tyydyttävä (1)
Osallistumisaktiivisuus, yksilö- ja ryhmäraportointitaidot, yksilö- ja ryhmäesitystaidot, tiimityötaidot. Kirjallisessa kokeessa, harjoitustehtävissä ja raporteissa aihealueen hallinta, analysointi- ja ongelmanratkaisutaito