Kaupallinen tuotteistaminen (4op)
Opintojakson tunnus: HBM20400
Opintojakson perustiedot
- Laajuus
- 4 op
- Opetuskieli
- suomi
Osaamistavoitteet
Opiskelija osaa käyttää lanseeraussuunnitelmaa rakenteena ja tuotekehityksen jatkeena työkaluna. Opiskelija osaa suunnitella, analysoida ja toteuttaa kaupallisen tuotteistamisen prosessin. Opiskelija osallistuu Liiketalouden yksikön osaamiskeskittymän t&k-toimintaan opintojakson osaamistavoitteiden mukaisesti.
Sisältö
Ideat ja innovaatiot, markkinalähtöinen tuotekehitys jatkuvana prosessina, markkina- ja markkinointitutkimus tuote- ja palvelukehityksen tukena, teknologisen toimintaympäristön tuomat muutokset ja mahdollisuudet sekä standardointi. Lisäksi perustietoja mallisuojasta ja patentoinnista. Opetuksessa käytämme myös vierailevia luennoitsijoita sekä toimeksiantoja mahdollisuuksien mukaan. Osana harjoitustyö ongelmalähtöisesti.
Esitietovaatimukset
Opiskelija osaa tehdä markkinoinnin kilpailukeino- ja markkinointisuunnitelmapäätökset.
Arviointikriteerit, tyydyttävä (1)
Osallistumisaktiivisuus, yksilö- ja ryhmäraportointitaidot, yksilö- ja ryhmäesitystaidot, tiimityötaidot ja ryhmätyö tuloksineen. Kirjallisessa kokeessa, harjoitustehtävissä, raporteissa aihealueen ja kurssikäsitteiden hallinta.