Siirry suoraan sisältöön

Kaupallinen tuotteistaminen (4op)

Opintojakson tunnus: HBM20400

Opintojakson perustiedot


Laajuus
4 op
Opetuskieli
suomi

Osaamistavoitteet

Opiskelija osaa käyttää lanseeraussuunnitelmaa rakenteena ja tuotekehityksen jatkeena työkaluna. Opiskelija osaa suunnitella, analysoida ja toteuttaa kaupallisen tuotteistamisen prosessin. Opiskelija osallistuu Liiketalouden yksikön osaamiskeskittymän t&k-toimintaan opintojakson osaamistavoitteiden mukaisesti.

Sisältö

Ideat ja innovaatiot, markkinalähtöinen tuotekehitys jatkuvana prosessina, markkina- ja markkinointitutkimus tuote- ja palvelukehityksen tukena, teknologisen toimintaympäristön tuomat muutokset ja mahdollisuudet sekä standardointi. Lisäksi perustietoja mallisuojasta ja patentoinnista. Opetuksessa käytämme myös vierailevia luennoitsijoita sekä toimeksiantoja mahdollisuuksien mukaan. Osana harjoitustyö ongelmalähtöisesti.

Esitietovaatimukset

Opiskelija osaa tehdä markkinoinnin kilpailukeino- ja markkinointisuunnitelmapäätökset.

Arviointikriteerit, tyydyttävä (1)

Osallistumisaktiivisuus, yksilö- ja ryhmäraportointitaidot, yksilö- ja ryhmäesitystaidot, tiimityötaidot ja ryhmätyö tuloksineen. Kirjallisessa kokeessa, harjoitustehtävissä, raporteissa aihealueen ja kurssikäsitteiden hallinta.

Siirry alkuun