Netti- ja mobiilimarkkinoinnin kehittäminen (4op)
Opintojakson tunnus: HBM30200
Opintojakson perustiedot
- Laajuus
- 4 op
- Opetuskieli
- suomi
Osaamistavoitteet
Opiskelija kykenee arviomaan internetin soveltuvuutta osana yrityksen markkinointia. Opiskelija osaa laatia internet ¿palvelulle toteuttamissuunnitelman osana yrityksen markkinointisuunnitelmaa ja/tai osaa laatia yrityksen internet ¿palvelulle muuhun markkinointiin integroituvan markkinointisuunnitelman. Opiskelija kykenee analysoimaan ja arvioimaan internet ¿palvelun toimivuutta ja kannattavuutta sekä laatimaan tutkimuksia kannattavuuden selvittämiseksi. Opiskelija kykenee tavoittamaan liikkuvan ja epävakaan asiakkaan mobiileilla työkaluilla mobiilissa maailmassa. Opiskelija osaa reagoida suunnitelmissaan epävarmuuteen ja kykenee käyttämään työkaluinaan uusia, mobiileja välineitä. Opiskelija osallistuu Liiketalouden yksikön osaamiskeskittymän t&k-toimintaan opintojakson osaamistavoitteiden mukaisesti.
Sisältö
Markkinoinnin eri osa-alueiden ja internet ¿palvelun väliset suhteet, verkkomarkkinointi ja ¿kampanjointi, virtuaaliset jakeluvaihtoehdot, verkkoasiakkaat, verkkoasiointi, e-kauppapaikat, verkkoetiikka, Liikkuvuus ja jatkuva muutos yhteiskunnan arvoina, tietoverkot ja tavoitettavuus, käyttöliittymät ja interaktio, internet- ja mobiilipalvelukonseptit osana markkinoinnin työkalustoa.
Esitietovaatimukset
Opiskelija osaa tehdä markkinoinnin kanavavalintoja ja ymmärtää internetin mahdollisuudet markkinointikanavana sekä ymmärtää median roolin markkinoinnissa.
Arviointikriteerit, tyydyttävä (1)
Opiskelija osoittaa opintojakson suorituksillaan osaamistavoitteiden saavuttamisen
o 100-90% :erinomainen (5)
o 89-80%: kiitettävä (4)
o 79-70%: hyvä (3)
o 69-60%: tyydyttävä (2)
o 59-50%: välttävä (1)