Markkinoinnin ytimessä (1op)
Toteutuksen tunnus: HMAB0150A-3001
Toteutuksen perustiedot
- Ilmoittautumisaika
- 03.08.2020 - 30.08.2020
- Ilmoittautuminen toteutukselle on päättynyt.
- Ajoitus
- 01.09.2020 - 21.12.2020
- Toteutus on päättynyt.
- Opintopistemäärä
- 1 op
- Lähiosuus
- 0 op
- Virtuaaliosuus
- 1 op
- Toteutustapa
- Etäopetus
- Yksikkö
- Liiketoimintayksikkö
- Opetuskielet
- suomi
- Paikat
- 0 - 25
- Opettajat
- Tanja Shemeikka
- Opintojakso
- HMAB0150A
Oppimateriaalit
Kotler, P., Armstrong, G, Harris, L.C. & Piercy, N. 2013. Principles of Marketing. Pearson. 7th edition. (Chapters: 1 & 2) Lisämateriaali luennoitsijalta.
Arviointiasteikko
Hyväksytty/Hylätty
Lisätiedot
Edufutura - orientoivat opinnot
Avoin amk 25
Virtuaaliosuus
1
Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus
Itsenäinen tiedonhaku ja perehtyminen aiheeseen 3* 2h = 6h
Luennot 3 * 1h = 3h
Webinaarit (sis. keskustelut sekä ryhmätehtävät) 3 * 1,5h = 4,5h
Yksilötehtävät 13,5 h
Arviointikriteerit, tyydyttävä (1)
HYV (hyväksytty)
Opiskelija hallitsee markkinoinnin perustiedot ja keskeisimpiä peruskäsitteitä. Hän kykenee itsenäiseen tiedon hankintaan ja osaa soveltaa oppimaansa. Opiskelija ymmärtää, mistä kilpailuetu muodostuu ja osaa eritellä analyyttisesti asiakkaiden, kilpailutilanteen sekä brändin merkitystä kilpailuedun ja ydinviestin rakentamisessa. Opiskelija osaa ratkaista opintojakson tehtävät ja hyödyntää niissä määriteltyä opintojakson keskeistä teoriaa. Opiskelija osallistuu aktiivisesti ryhmätyöhön ja suorittaa hänelle annetut tehtävät ohjeiden mukaan.
Sisällön jaksotus
Markkinoinnin perusteet
Markkinoinnin ympäristöt (mikro-, ja makro)
Asiakasymmärrys
Tenttien ajankohdat ja uusintamahdollisuudet
Ei tenttiä.
Opetuskieli
fi
Opetusmenetelmät
Itsenäinen perehtyminen aihealueen teorioihin ja käsitteisiin
Yksilölliset oppimistehtävät
Pienryhmätyöskentely verkossa
Webinaarit
Verkkokeskustelut
Aika ja paikka
100% verkossa.
Opintopistemäärä
1
Sisältö
Markkinointiprosessi, markkinointiajattelun kehittyminen, markkinoinnin suunnittelun vaiheet, asiakasprofiilit, positiointi, kilpailuetu, ydinviesti, markkinointiviestintä.
Tavoitteet
Opiskelija perehtyy markkinoinnin perusasioihin. Hän ymmärtää asiakaskeskeisyyden sekä ydinviestin merkityksen yrityksen markkinoinnin ja kilpailukyvyn perustana.
Opiskelija tuntee markkinoinnin keskeiset käsitteet ja osaa soveltaa oppimaansa. Opiskelija tutustuu kilpailuedun käsitteeseen ja ymmärtää sen merkityksen yrityksen toiminnan suunnittelussa. Opiskelijalla on valmiudet eritellä analyyttisesti asiakkaiden, kilpailutilanteen sekä oman brändin merkitystä kilpailuedun ja ydinviestin luomisessa. Opiskelija ymmärtää markkinointiviestinnän merkityksen ydinviestin välittämisessä.