Siirry suoraan sisältöön

Markkinoinnin ytimessä (1op)

Toteutuksen tunnus: HMAB0150A-3001

Toteutuksen perustiedot


Ilmoittautumisaika
03.08.2020 - 30.08.2020
Ilmoittautuminen toteutukselle on päättynyt.
Ajoitus
01.09.2020 - 21.12.2020
Toteutus on päättynyt.
Opintopistemäärä
1 op
Lähiosuus
0 op
Virtuaaliosuus
1 op
Toteutustapa
Etäopetus
Yksikkö
Liiketoimintayksikkö
Opetuskielet
suomi
Paikat
0 - 25
Opettajat
Tanja Shemeikka
Opintojakso
HMAB0150A

Oppimateriaalit

Kotler, P., Armstrong, G, Harris, L.C. & Piercy, N. 2013. Principles of Marketing. Pearson. 7th edition. (Chapters: 1 & 2) Lisämateriaali luennoitsijalta.

Arviointiasteikko

Hyväksytty/Hylätty

Lisätiedot

Edufutura - orientoivat opinnot
Avoin amk 25

Virtuaaliosuus

1

Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus

Itsenäinen tiedonhaku ja perehtyminen aiheeseen 3* 2h = 6h
Luennot 3 * 1h = 3h
Webinaarit (sis. keskustelut sekä ryhmätehtävät) 3 * 1,5h = 4,5h
Yksilötehtävät 13,5 h

Arviointikriteerit, tyydyttävä (1)

HYV (hyväksytty)
Opiskelija hallitsee markkinoinnin perustiedot ja keskeisimpiä peruskäsitteitä. Hän kykenee itsenäiseen tiedon hankintaan ja osaa soveltaa oppimaansa. Opiskelija ymmärtää, mistä kilpailuetu muodostuu ja osaa eritellä analyyttisesti asiakkaiden, kilpailutilanteen sekä brändin merkitystä kilpailuedun ja ydinviestin rakentamisessa. Opiskelija osaa ratkaista opintojakson tehtävät ja hyödyntää niissä määriteltyä opintojakson keskeistä teoriaa. Opiskelija osallistuu aktiivisesti ryhmätyöhön ja suorittaa hänelle annetut tehtävät ohjeiden mukaan.

Sisällön jaksotus

Markkinoinnin perusteet
Markkinoinnin ympäristöt (mikro-, ja makro)
Asiakasymmärrys

Tenttien ajankohdat ja uusintamahdollisuudet

Ei tenttiä.

Opetuskieli

fi

Opetusmenetelmät

Itsenäinen perehtyminen aihealueen teorioihin ja käsitteisiin
Yksilölliset oppimistehtävät
Pienryhmätyöskentely verkossa
Webinaarit
Verkkokeskustelut

Aika ja paikka

100% verkossa.

Opintopistemäärä

1

Sisältö

Markkinointiprosessi, markkinointiajattelun kehittyminen, markkinoinnin suunnittelun vaiheet, asiakasprofiilit, positiointi, kilpailuetu, ydinviesti, markkinointiviestintä.

Tavoitteet

Opiskelija perehtyy markkinoinnin perusasioihin. Hän ymmärtää asiakaskeskeisyyden sekä ydinviestin merkityksen yrityksen markkinoinnin ja kilpailukyvyn perustana.
Opiskelija tuntee markkinoinnin keskeiset käsitteet ja osaa soveltaa oppimaansa. Opiskelija tutustuu kilpailuedun käsitteeseen ja ymmärtää sen merkityksen yrityksen toiminnan suunnittelussa. Opiskelijalla on valmiudet eritellä analyyttisesti asiakkaiden, kilpailutilanteen sekä oman brändin merkitystä kilpailuedun ja ydinviestin luomisessa. Opiskelija ymmärtää markkinointiviestinnän merkityksen ydinviestin välittämisessä.

Siirry alkuun