Terveyden edistäminen (YAMK): Sosiaali- ja terveysalan ylempi AMK
Opetussuunitelman tunnus: YSC2023KM
- Tutkintonimike
- Sairaanhoitaja (ylempi AMK)
- Kätilö (ylempi AMK)
- Laajuus
- 90 op
- Kesto
- 3 vuotta (90 op)
- Aloituslukukausi
- Kevät 2024
Valitse opintojen ajoitus-, rakenne- tai jäsentelynäkymä
Näytä opintojen ajoitukset lukuvuosittain, lukukausittain tai periodeittain
Tunnus | Opinnon nimi | Laajuus (op) | 2023-2024 | 2024-2025 | 2025-2026 | 2026-2027 | Kevät 2024 | Syksy 2024 | Kevät 2025 | Syksy 2025 | Kevät 2026 | Syksy 2026 | 2. / 2024 | 3. / 2024 | 1. / 2024 | 2. / 2025 | 3. / 2025 | 1. / 2025 | 2. / 2026 | 3. / 2026 | 1. / 2026 |
---|---|---|
Yhteensä | 90 |
Opintojen tyyppi (YAMK)
YAMK: Yhteiset osaamiset 2023-2027
Eettisyys
Valmistuva opiskelija arvioi ja edistää ammattialan eettisten periaatteiden ja arvojen toteutumista huomioiden tasa-arvon ja yhdenvertaisuuden. |
Uudistuva johtajuus |
Tutkiva kehittäminen |
Näyttöön perustuva toiminta |
Terveyden edistämisen suunnittelu- ja arviointimallit |
Opinnäytetyön suunnittelu, ylempi AMK |
Opinnäytetyön toteutus, ylempi AMK |
Opinnäytetyön raportointi, ylempi AMK |
Tutkimuskirjoittaminen, ylempi AMK |
Kypsyysnäyte, ylempi AMK |
Ennakoiva kehittäminen
Valmistuva opiskelija osaa johtaa uusien, tulevaisuutta ennakoivien ratkaisujen kehittämistä ja tuottaa uutta tietoa erilaisia tutkimus- ja kehittämismenetelmiä hyödyntäen. |
Kehittyvä strategia |
Uudistuva johtajuus |
Talouden ohjaus |
Tutkiva kehittäminen |
Määrällinen tutkimus |
Laadullinen tutkimus |
Terveyden edistämisen suunnittelu- ja arviointimallit |
Terveyden edistämisen menetelmät |
Terveyden edistämisen asiantuntijuus ja johtaminen |
Opinnäytetyön raportointi, ylempi AMK |
Kypsyysnäyte, ylempi AMK |
Kansainvälisyys ja monikulttuurisuus
Valmistuva opiskelija osaa kehittää ja johtaa monikulttuurisia ja kansainvälisiä toimintaympäristöjä ja verkostoja. |
Kehittyvä strategia |
Opinnäytetyön raportointi, ylempi AMK |
Tutkimuskirjoittaminen, ylempi AMK |
Kestävä kehitys
Valmistuva opiskelija kehittää ja johtaa kestäviä ja vastuullisia toimintatapoja työssään sekä edistää kestävyysmuutosta työyhteisössään ja yhteiskunnassa. |
Kehittyvä strategia |
Talouden ohjaus |
Tutkiva kehittäminen |
Terveyden edistämisen suunnittelu- ja arviointimallit |
Terveyden edistämisen asiantuntijuus ja johtaminen |
Opinnäytetyön raportointi, ylempi AMK |
Oppimaan oppiminen
Valmistuva opiskelija edistää omaa ja yhteisönsä jatkuvaa oppimista ja osaamisen kehittymistä hyödyntäen eri alojen tietoa ja digitalisaation mahdollisuuksia. |
Uudistuva johtajuus |
Talouden ohjaus |
Tutkiva kehittäminen |
Määrällinen tutkimus |
Laadullinen tutkimus |
Terveyden edistämisen suunnittelu- ja arviointimallit |
Terveyden edistämisen menetelmät |
Terveyden edistämisen asiantuntijuus ja johtaminen |
Opinnäytetyön suunnittelu, ylempi AMK |
Opinnäytetyön toteutus, ylempi AMK |
Opinnäytetyön raportointi, ylempi AMK |
Tutkimuskirjoittaminen, ylempi AMK |
Kypsyysnäyte, ylempi AMK |
Työelämässä toimiminen
Valmistuva opiskelija osaa kehittää ja johtaa työyhteisöään sekä uudistaa työelämää. |
Uudistuva johtajuus |
Talouden ohjaus |
Tutkiva kehittäminen |
Määrällinen tutkimus |
Laadullinen tutkimus |
Terveyden edistämisen menetelmät |
Terveyden edistämisen asiantuntijuus ja johtaminen |
Opinnäytetyön raportointi, ylempi AMK |
Luokittelemattomat |
Palliatiivisen hoidon kliinisenä asiantuntijana kehittyminen |
Potilaslähtöinen hoitotyön prosessi palliatiivisessa hoidossa |
Laajavastuinen hoitotyö palliatiivisessa hoidossa |
Ihmislähtöinen palliatiivinen hoito |
Monitieteinen tietoperusta ja moniammatillinen yhteistyö palliatiivisessa hoidossa |
Moninaiset vuorovaikutustilanteet palliatiivisessa hoidossa |
Näyttöön perustuva osaamisen johtaminen ja kehittäminen palliatiivisessa hoidossa |
Lääkehoidon eettinen ja juridinen tietoperusta |
Kliininen hoitotyö sairaanhoitajan lääkkeenmääräämisessä |
Farmakologia |
Asiantuntijana kehittyminen mielenterveys ja päihdetyössä |
Näyttöön perustuva mielenterveyden edistäminen |
Mielenterveys- ja päihdetyön asiakaslähtöisen hoitoprosessin kehittäminen I |
Mielenterveys- ja päihdetyön asiakaslähtöisen hoitoprosessin kehittäminen II |
Mielenterveys- ja päihdetyön erityiskysymykset |
Tiedot, taidot ja metodit (EduFutura-tarjonta) |
Kvalitatiivinen tutkimus (EduFutura-tarjonta) |
Kvantitatiivinen tutkimus (EduFutura-tarjonta) |
YAMK: Terveyden edistäminen 2023-2025
Lukukausi- ja lukuvuosikohtaiset opintopistekertymät vaihtelevat valinnaisten ja vapaasti valittavien opintojen ajoituksesta johtuen.