Skip to main content

Welfare work communityLaajuus (5 cr)

Code: YZ00CL07

Credits

5 op

Teaching language

  • Finnish

Responsible person

  • Kari Jaatinen

Objective

After completing the course, you will be able to examine the components of well-being at work from the perspective of the individual, the work community and the organization.
You know how to evaluate and develop occupational well-being as a strategic factor in organizations and build the foundations for managing, monitoring and measuring occupational well-being.
You can analyze current research on the promotion of well-being at work and anticipate the impact of changes in working life on well-being at work, taking into account the goals of sustainable development.
You know how to structure the connections of leadership and work community skills to well-being at work and to examine and develop your own well-being at work.

Competences of the course:
- Anticipatory development
- Functioning in working life
- Learning to learn
- Internationality and multiculturalism

Content

Models of managing well-being at work and work ability.
Research and legislation on well-being at work and ability to work.
Managing well-being and work ability in practice.
Responsible action and sustainable development of the work community.
Preparation of the organization's work well-being management plan in a multidisciplinary group.

Assessment criteria, satisfactory (1)

Välttävä:
Osaat kuvata organisaation työhyvinvoinnin johtamisen mallin ja selittää sitä kestävän kehityksen mukaisilla tavoitteilla.
Osaat määritellä työhyvinvointia edistäviä ja työkykyä tukevia, kestäviä ratkaisuja työelämän käytännön ongelmatilanteisiin.
Tunnet työhyvinvoinnin ja työkyvyn johtamisen malleja.

Tyydyttävä:
Osaat havainnollistaa organisaation työhyvinvoinnin johtamisen mallin ja selittää sitä kestävän kehityksen mukaisilla tavoitteilla.
Osaat soveltaa työhyvinvointia edistäviä ja työkykyä tukevia, kestäviä ratkaisuja työelämän käytännön ongelmatilanteisiin.
Tunnet työhyvinvoinnin ja työkyvyn johtamisen malleja.

Assessment criteria, good (3)

Hyvä:
Osaat hahmottaa ja esitellä organisaation työhyvinvoinnin johtamisen mallin ja havainnollistaa suunnitelmaa tutkimuksen ja lainsäädännön kautta sekä kestävän kehityksen mukaisilla tavoitteilla.
Osaat jäsentää työhyvinvointia edistäviä ja työkykyä tukevia, kestäviä ratkaisuja työelämän käytännön ongelmatilanteisiin.
Osaat selittää työhyvinvoinnin ja työkyvyn johtamisen malleja.

Kiitettävä:
Osaat arvioida ja esitellä organisaation työhyvinvoinnin johtamisen mallin ja jäsentää suunnitelmaa tutkimustiedolla, lainsäädännöllä, ennakointitiedolla ja kestävän kehityksen mukaisilla tavoitteilla.
Osaat arvioida ja hahmottaa työhyvinvointia edistäviä ja työkykyä tukevia, kestäviä ratkaisuja työelämän käytännön ongelmatilanteisiin.
Osaat soveltaa työhyvinvoinnin ja työkyvyn johtamisen malleja.

Assessment criteria, excellent (5)

Erinomainen:
Osaat suunnitella ja esitellä organisaation työhyvinvoinnin johtamisen mallin ja perustella suunnitelmaa tutkimustiedolla, lainsäädännöllä, ennakointitiedolla ja kestävän kehityksen mukaisilla tavoitteilla.
Osaat tuottaa ja perustella työhyvinvointia edistäviä ja työkykyä tukevia, kestäviä ratkaisuja työelämän käytännön ongelmatilanteisiin.
Osaat analysoida työhyvinvoinnin ja työkyvyn johtamisen malleja.

Enrollment

09.12.2024 - 12.01.2025

Timing

13.01.2025 - 18.05.2025

Number of ECTS credits allocated

5 op

Virtual portion

5 op

Mode of delivery

Distance learning

Unit

School of Health and Social Studies

Teaching languages
  • Finnish
Seats

20 - 40

Degree programmes
  • Johtamisen tutkinto-ohjelma, ylempi AMK, Sosiaali- ja terveysala
  • Master’s Degree Programme in Health Care and Social Services
Teachers
  • Kristina Grahn
  • Kari Jaatinen
Teacher in charge

Kari Jaatinen

Groups
  • ZJAYJS24S1
    Avoin AMK, sote, YAMK-väylät Johtamisen tutkinto-ohjelma
  • ZJA25KSY
    Avoin AMK, sote, YAMK
  • YJS24S1
    Johtamisen tutkinto-ohjelma, ylempi AMK, sosiaali-ja terveysala

Objective

After completing the course, you will be able to examine the components of well-being at work from the perspective of the individual, the work community and the organization.
You know how to evaluate and develop occupational well-being as a strategic factor in organizations and build the foundations for managing, monitoring and measuring occupational well-being.
You can analyze current research on the promotion of well-being at work and anticipate the impact of changes in working life on well-being at work, taking into account the goals of sustainable development.
You know how to structure the connections of leadership and work community skills to well-being at work and to examine and develop your own well-being at work.

Competences of the course:
- Anticipatory development
- Functioning in working life
- Learning to learn
- Internationality and multiculturalism

Content

Models of managing well-being at work and work ability.
Research and legislation on well-being at work and ability to work.
Managing well-being and work ability in practice.
Responsible action and sustainable development of the work community.
Preparation of the organization's work well-being management plan in a multidisciplinary group.

Location and time

Webinars with Zoom and/or Teams connection.

Students' independently organized work in small groups.

Teaching methods

A flourishing working community is an online study course. You study in the Moodle learning environment, where you can find course instructions, timetables, assignments and study materials. You also participate in webinars, where you reflect and share what you have learned using community learning and dialogic methods.
You do independent information acquisition and apply what you have learned in exams and small group assignments as well as in various dialogic discussions. You evaluate your own and your small group's work and learning, you get feedback, peer evaluations, and you can develop your skills with the help of the peer evaluation you receive.

Guidance:
Guidance takes place in webinars and in the question and answer section of the Moodle learning environment.

Employer connections

Your student group forms a working life-oriented peer learning network.

During the study period, you will also work in a multidisciplinary small group of 3-5 students.

Exam schedules

The course has one exam (Exam studio).

The opportunity to retake the exam is organized in accordance with JAMK's degree regulations.

International connections

In the course, you will use international research literature.

Completion alternatives

You can familiarize yourself with Section 17 of Jamk's degree regulations when considering identifying and recognizing (crediting) the skills of a study course based on the skills you have previously acquired and the goals of the study course.

Student workload

Indicative use of your time is 135 working hours, which is divided as follows:

Online lectures, webinars and group presentations 19 hours
Getting to know the study material 70 hours
Community learning 40 hours
Peer and self-assessment 6 hours

Content scheduling

2 credits
Research and legislation on well-being at work and ability to work
Managing well-being and work ability in practice

3 credits
Responsible action and sustainable development of the work community; Models of managing well-being at work and work ability; Preparation of the organization's work well-being management plan in a multidisciplinary group

Further information

The course as a whole is evaluated on a scale of 0-5 in relation to the evaluation criteria of the course.

The course has three evaluated entities:

1. Exam (on a scale of 0-5, weight in the evaluation 40%)

2. Work ability management practices (assessment passed/failed)

3. Work well-being management plan (on a scale of 0-5, weight in the evaluation 60%)

You get feedback from the teacher in the webinars, as a student you do a self-evaluation of your work and you also get feedback in the form of a peer evaluation.

Evaluation scale

0-5

Assessment criteria, satisfactory (1)

Välttävä:
Osaat kuvata organisaation työhyvinvoinnin johtamisen mallin ja selittää sitä kestävän kehityksen mukaisilla tavoitteilla.
Osaat määritellä työhyvinvointia edistäviä ja työkykyä tukevia, kestäviä ratkaisuja työelämän käytännön ongelmatilanteisiin.
Tunnet työhyvinvoinnin ja työkyvyn johtamisen malleja.

Tyydyttävä:
Osaat havainnollistaa organisaation työhyvinvoinnin johtamisen mallin ja selittää sitä kestävän kehityksen mukaisilla tavoitteilla.
Osaat soveltaa työhyvinvointia edistäviä ja työkykyä tukevia, kestäviä ratkaisuja työelämän käytännön ongelmatilanteisiin.
Tunnet työhyvinvoinnin ja työkyvyn johtamisen malleja.

Assessment criteria, good (3)

Hyvä:
Osaat hahmottaa ja esitellä organisaation työhyvinvoinnin johtamisen mallin ja havainnollistaa suunnitelmaa tutkimuksen ja lainsäädännön kautta sekä kestävän kehityksen mukaisilla tavoitteilla.
Osaat jäsentää työhyvinvointia edistäviä ja työkykyä tukevia, kestäviä ratkaisuja työelämän käytännön ongelmatilanteisiin.
Osaat selittää työhyvinvoinnin ja työkyvyn johtamisen malleja.

Kiitettävä:
Osaat arvioida ja esitellä organisaation työhyvinvoinnin johtamisen mallin ja jäsentää suunnitelmaa tutkimustiedolla, lainsäädännöllä, ennakointitiedolla ja kestävän kehityksen mukaisilla tavoitteilla.
Osaat arvioida ja hahmottaa työhyvinvointia edistäviä ja työkykyä tukevia, kestäviä ratkaisuja työelämän käytännön ongelmatilanteisiin.
Osaat soveltaa työhyvinvoinnin ja työkyvyn johtamisen malleja.

Assessment criteria, excellent (5)

Erinomainen:
Osaat suunnitella ja esitellä organisaation työhyvinvoinnin johtamisen mallin ja perustella suunnitelmaa tutkimustiedolla, lainsäädännöllä, ennakointitiedolla ja kestävän kehityksen mukaisilla tavoitteilla.
Osaat tuottaa ja perustella työhyvinvointia edistäviä ja työkykyä tukevia, kestäviä ratkaisuja työelämän käytännön ongelmatilanteisiin.
Osaat analysoida työhyvinvoinnin ja työkyvyn johtamisen malleja.