Palvelun perusteet (5op)
Opintojakson tunnus: MZMA0110
Opintojakson perustiedot
- Laajuus
- 5 op
- Opetuskieli
- suomi
- Vastuuhenkilö
- Kimmo Aho
Osaamistavoitteet
Opiskelija ymmärtää palvelun käsitteenä sekä sen käytännön merkityksen. Hän ymmärtää käsitteet asiakas, kuluttaja, käyttäjä ja asiakkuus. Hän ymmärtää asiakkaan tarpeiden ja erilaisuuden merkityksen käyttäytymistä säätelevinä tekijöinä. Hän osaa soveltaa psykologista tietoa vuorovaikutustilanteissa ja palvelutoiminnassa. Opiskelija tuntee kuluttajan ostopäätösprosessin. Hän osaa olemassa olevan tiedon pohjalta kehittää omaa rooliaan palveluntuottajana sekä omia asiakaspalveluvalmiuksiaan.
                    
Sisältö
Ihmisen tarpeet, motivaatio, arvot, asenteet ja persoonallisuus
 Ihmisen erilaisuus mahdollisuuksina ja haasteina
 Vuorovaikutus, roolit, sosiaalinen havaitseminen ja ryhmädynamiikka
 Kuluttajan ostopäätösprosessi
 Palvelun ominaispiirteet 
 Asiakaspalvelija ja palveluntuottaja
 Asiakkaan kohtaaminen ja haasteelliset asiakaspalvelutilanteet 
 Asiakas-, kuluttaja-, käyttäjä- ja asiakkuus-käsitteet
                    
Esitietovaatimukset
-
                    
Arviointikriteerit, tyydyttävä (1)
Läsnäolo tunneilla, osallistuminen lopputapahtumaan ja tuntitehtävien suorittaminen hyväksytysti tuottaa opintojakson osalta hyväksytyn suorituksen. Jos jokin näistä puuttuu, opintojakson suoritus on hylätty.
                    
