Vastuullinen markkinointiviestintä ( (ilmoittautuminen vain RIPA/avoin amk, nonstop)nonstop) (5op)
Toteutuksen tunnus: MM00CJ23-3003
Toteutuksen perustiedot
- Ilmoittautumisaika
- 01.08.2025 - 31.05.2026
- Ilmoittautuminen toteutukselle on käynnissä.
- Ajoitus
- 08.09.2025 - 31.07.2026
- Toteutus ei ole vielä alkanut.
- Opintopistemäärä
- 5 op
- Lähiosuus
- 0 op
- Virtuaaliosuus
- 5 op
- Toteutustapa
- Etäopetus
- Yksikkö
- Liiketoimintayksikkö
- Opetuskielet
- suomi
- Paikat
- 0 - 240
- Koulutus
- Avoin amk, nonstop, Like
- Opettajat
- Katja Ruokamo
- Ryhmät
-
ZJM25SMAvoin AMK, marata, orientoivat opinnot (EduFutura, 2. aste)
-
ZJA25SMN01Avoin amk, marata, nonstop 1, verkko
- Opintojakso
- MM00CJ23
Oppimateriaalit
Fill, C. & Turnbull, S. (2019). Marketing communications: Touchpoints, sharing and disruption (Eighth edition.). Harlow, England: Pearson. (Saatavilla e-kirjana)
Wrigley, C. & Straker, K. (2018). Affected: Emotionally engaging customers in the digital age. Milton, Qld: John Wiley & Sons Australia, Ltd. (Saatavilla e-kirjana)
Charlesworth, A. (2022). Digital Marketing: A Practical Approach (4th edition). London: Routledge. (Saatavilla e-kirjana)
Muu opiskelumateriaali (blogikirjoitukset, podcastit, videot, tilastot ja tutkimusraportit) Moodlessa.
Arviointiasteikko
0-5
Lisätiedot
Opintojakson arviointimenetelmänä on osaamisen arviointi yksilötehtävissä.
Kaikkien osa-alueiden tehtävät on suoritettava hyväksytysti, jotta opintojaksosta voidaan antaa hyväksytty suoritusmerkintä.
Virtuaaliosuus
5
Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus
Kirjallisuuteen perehtyminen ja tehtävien tekeminen yhteensä 135 h.
Orientaatio 5 h
Luentotallenteet ja pienemmät yksilötehtävät 76 h
Laajempi lopputehtävä 54 h
Arviointikriteerit, tyydyttävä (1)
Välttävä 1: Opiskelija osoittaa ohjatusti hallitsevansa vastuullisen markkinointiviestinnän keinoja, brändiajattelua ja vastuullisen kuluttamisen edistämistä.
Tyydyttävä 2: Opiskelija osoittaa ohjatusti hallitsevansa ja soveltavansa vastuullisen markkinointiviestinnän keinoja, brändiajattelua ja vastuullisen kuluttamisen edistämistä.
Arviointikriteerit, hyvä (3)
Hyvä 3: Opiskelija osoittaa hallitsevansa vastuullisen markkinointiviestinnän keinoja, brändiajattelua ja vastuullisen kuluttamisen edistämistä sekä osoittaa jossain määrin kriittistä ja analyyttistä otetta niiden arvioinnin suhteen.
Kiitettävä 4: Opiskelija osoittaa lähes kokonaisvaltaista, kriittistä ja analyyttistä otetta vastuullisen markkinointiviestinnän keinoja, brändiajattelua ja vastuullista kuluttamista kohtaan.
Arviointikriteerit, kiitettävä (5)
Erinomainen 5: Opiskelija osoittaa kokonaisvaltaista, kriittistä ja analyyttistä otetta vastuullisen markkinointiviestinnän keinoja, brändiajattelua ja vastuullista kuluttamista kohtaan.
Sisällön jaksotus
Opintojakso suoritettavissa itsenäisesti tehtäviä tekemällä 8.9.2025 – 31.7.2026.
Opetuskieli
fi
Opetusmenetelmät
Opintojakso suoritetaan itsenäisesti yksilötehtäviä tekemällä.
Aika ja paikka
8.9.2025 – 31.07.2026 Moodlessa.
Opintopistemäärä
5
Sisältö
Markkinointiviestinnän keinot
Brändiajattelu
Sisällöntuotanto sosiaalisen median kanaviin
Mainonnan säätely Suomessa
Vastuullisen kuluttamisen edistäminen
Tavoitteet
Opintojakson tarkoitus:
Opintojakson tarkoituksena on perehtyä markkinointiviestinnän keinoihin ja brändiajatteluun. Lisäksi tarkoituksena on tarkastella vastuullisen kuluttamisen edistämisestä markkinointiviestinnän avulla.
Osaamiset:
Palveluliiketoiminta
Työelämässä toimiminen
Eettisyys
Opintojakson tavoite:
Sinä hallitset erilaisia markkinointiviestinnän keinoja, tutustut brändiajatteluun ja opit tuottamaan sisältöä sosiaaliseen mediaan. Sinä osaat arvioida markkinointiviestinnän vaikuttavuutta myös vastuullisen kuluttamisen näkökulmasta. Ymmärrät miten tekoälyä voidaan hyödyntää markkinointiviestinnässä