PR-Suhdetoiminta (4op)
Opintojakson tunnus: HBM20800
Opintojakson perustiedot
- Laajuus
- 4 op
- Opetuskieli
- suomi
Osaamistavoitteet
Opiskelija tunnistaa yrityksen tai yhteisön suhdetoiminnan kohderyhmät. Hän osaa toteuttaa esimerkiksi lehdistö- tai tiedotustilaisuuden, laatia suhdetoimintasuunnitelman yrityksen tai yhteisön käyttöön sekä toteuttaa ja valvoa sen toteutumista. Opiskelija osallistuu Liiketalouden yksikön osaamiskeskittymän t&k-toimintaan opintojakson osaamistavoitteiden mukaisesti.
Sisältö
Public Relations- eli PR-toiminnan tavoitteet, keinot ja seuranta, sponsorointi, tuotteiden julkistaminen, mediasuunnitelman laatiminen, mediasuhteet, tiedottaminen, lehdistötiedotteet, tiedotustilaisuudet, lobbaaminen. Opintojakson aikana tutustutaan monipuolisesti joukkoviestimien toimintatapoihin ja mediayhteistyöhön.
Esitietovaatimukset
Opiskelija osaa tehdä markkinoinnin kilpailukeino- ja markkinointisuunnitelmapäätökset.
Arviointikriteerit, tyydyttävä (1)
Osallistumisaktiivisuus, yksilö- ja ryhmäraportointitaidot, yksilö- ja ryhmäesitystaidot, tiimityötaidot ja toteutettu projekti. Kirjallisessa kokeessa, harjoitustehtävissä, raporteissa aihealueen ja kurssikäsitteiden hallinta